Mijn dienstverlening is gericht op de begeleiding van de medewerkers, managers en / of teams van een organisatie. De aard en onderwerpen van de begeleiding vloeien voort uit de klantvraag. Het is vrijwel altijd maatwerk. Maatwerk gericht op het creëren van een zo succesvol mogelijk traject, dat blijvend resultaat biedt. Het maatwerk bestaat uit een combinatie van één of meer diensten: teambegeleiding, coaching, training, intervisie, supervisie, praktijkbegeleiding, gerichte workshops en advies. Bij dit alles maak ik gebruik van een variëteit aan werkvormen en methoden die hun waarde hebben bewezen en die naar behoefte en op maat worden ingezet.
Dienstverlening
Extra aandacht besteed ik aan samenwerking, communicatie, taakverantwoordelijkheid en klant- en doelgerichtheid. Denk aan het onbespreekbare/onbesprokene bespreekbaar maken, de mensen en het team in verbinding met zichzelf en hun omgeving brengen, ze in hun kracht zetten en ze begeleiden in het aanbrengen van focus. Daardoor ontstaat ruimte voor het bedenken en invoeren van goede oplossingen voor de spelende vraagstukken, voor een duurzame, prettige en doelmatige samenwerking en voor plezier in het werk. Én voor goede bijdragen aan de doelen van de organisatie.
Effectiviteit boven efficiëntie.
Rolverdeling
In de uitvoering van opdrachten staat een goede en duurzame bediening van de klanten centraal. Door een toegevoegde waarde te leveren die beklijft. Van de klant-organisatie wordt zelfwerkzaamheid, regie en eigenaarschap verwacht. De klant bepaalt de inhoud en de beweging. Ik sluit aan bij de klant, faciliteer en reflecteer en adviseer op verzoek. Samen aan de slag.
De klant is dus leidend en geeft aan ‘wat wil ik, wat heb ik van jou nodig en wat doe ik zelf’. Ik zet mijn kwaliteiten in op het moment en op de manier die past bij wat de klant wil en kan. Ik ondersteun de organisatie en de mensen dus op een manier die bij hen past en die bijdraagt aan de ontwikkeling die zij zelf als individu en als groep willen doormaken.
Resultaten
Mijn dienstverlening draagt bij aan het volgende resultaat:
- de mensen zijn gelukkiger én
- de organisatie is succesvoller.
Dat kan zich onder meer uiten in:
- Tevreden klanten
- Tevreden medewerkers
- Meer vertrouwen, ondernemerschap, eigenaarschap
- Minder (langdurig) verzuim
- Hogere productiviteit
- Meer omzet